7,5 percenként egy új vevő? Nem lehetetlen

A vállalkozásoknak ma már nem hirdetésben, hanem kampányban kell gondolkodniuk – a jól átgondolt marketing pedig meglepő eredményeket érhet el. Mutatunk néhány tippet az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián részt vevő szakértők segítségével.

 

12 új vevőt és 40 feliratkozót szerzett egy vitaminboltnak másfél óra alatt a Kereskedelmi Marketing csapata az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencia délelőttjén. Ez óriási teljesítmény egy olyan üzletben, ahol a tulajdonosok szerint 4-5 törzsvásárlón kívül naponta maximum 1 új vevő tér be. „Néha ki kell menni az utcára” – foglalta össze az akció tanulságát Vörös György, a Kereskedelmi Marketing tanácsadója. „Kiálltunk a bolt elé és egy zászlót adtunk át a potenciális vásárlóknak azzal a felkiáltással, hogy mindegyik nyer, ám az ajándékot csak a boltban lehet átvenni. A 41 betérő közül 40-en megadták az adataikat – őket lehet ajánlatokkal keresni később – 12-en pedig vásároltak is. Ez havonta, csak a munkanapokkal számolva 240 új vevőt jelenthet a vitaminüzletnek, akik hosszú távon törzsvásárlókká is válhatnak.”

 

Kereskedelmi Marketing

 

A Kereskedelmi Marketing csapata nem először bizonyította be, hogy milyen hatékony tud lenni a jól átgondolt marketing. Tavaly a konferencia show-eleme egy teljesen új honlap elkészítése volt. A szervezők akkor vállalták, hogy a nap végére 200 regisztrálót gyűjtenek (névvel, e-mail címmel, mobilszámmal) erre az oldalra. 11-kor készült el a honlap és mindössze 7 óra múlva a kitűzött cél több mint ötszörösét sikerült teljesíteniük.


Kampányolj a termékeddel

 

„Vajon kígyóznának-e a sorok az Apple boltok előtt egy új termék megjelenésekor, ha a marketing kampányban nem jósolnák meg ezt előre?” – tette fel a költői kérdést Jagodics Rita, a Kereskedelmi Marketing vezetője.  Arra hívta fel előadásában a figyelmet, hogy ma már a hirdetés kevés a vevőszerzéshez. Fontos, de nem elég. Stratégia kell, azaz egy jól átgondolt kampány. Ezzel persze sokkal több munka van, mint például egy adwords hirdetéssel, ám akár egy évig is futhat, szinte magától. A kampányok hatékonyságához néhány gyakorlati tanácsot is megfogalmazott.


Sürgessük a vevőt: biztosan mindenki ismeri a Mission Impossible filmekből a klasszikus jelenetet, amikor a főhős megkapja a feladatát, majd az üzenet megsemmisíti önmagát. „Fogalmazd meg a kampányodat így: ajánlatunk csak pár percig érvényes! A sürgetés azonnal hatással van az agy működésére, így rendkívül hatékony módszer.”


Kérdezzünk: százszor hallottuk már, hogy tegyünk fel kérdést a hirdetésünkben, honlapunkon, hogy a válasszal interakciót váltsunk ki a leendő ügyfelünkből. Ám nem minden kérdés hatékony. Óriási különbség van a „szeretnél ajándékot” és a „melyik ajándékot választod?” között. Ez utóbbival közel 100 százalékos lesz a kívánt eredmény, míg az előbbivel alig 20 százalékban érjük el a célunkat. (Ezt a különbséget a konferencia délelőttjén mérték a vitaminboltos akcióban.)


A kevesebb több: „A tartalommarketing nem azt jelenti, hogy a vevőnket sokkolnunk kell hosszú, bonyolult és terjengősen megfogalmazott kampányokkal.” Legyen érthető és egyszerű a szöveg. Ilyen volt a Sport szelet reklámja: minden ötödik csoki nyer.


Haladjunk a korral

 

Szabácsik Gergő, a Kereskedelmi Marketing szakmai igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy nem hagyhatjuk figyelmen kívül a technológiai újításokat, de a régi jól bevált módszerekkel együtt érdemes használni ezeket. „A gerilla marketing régen a kis cégek módszere volt. Ma már a legnagyobb multik is csinálják a vírusvideókkal” – hívta fel a figyelmet Szabácsik Gergő arra, hogyan alakul át a piac. 5 pontban foglalta össze a legfontosabb tanácsait 2016-ra.

 

  • Sokan temetik, de az email marketing még mindig az egyik leghatékonyabb módszer, kiegészítve a Big Data adta előnyökkel.
  • Adjunk élményt a vevőinknek! Egy játékos vagy közösségépítő alkalmazás alkalmas lehet erre.
  • Persze fontos a tartalommarketing, de ma már sorozatokban kell gondolkodnunk. Olyan kampányt kell kitalálnunk, amelynek a következő lépését várják a vásárlóink.
  • A Facebook nem lejárt lemez, de csak végiggondolt közösségi marketing stratégiával működik.
  • Használjuk ki, hogy ma már bárki lehet tévés műsorszerkesztő egy közepesen jó kamerával.


Így legyél milliárdos!


„Ha 35 éves korodig nem gazdagodtál meg, akkor most már ne is próbálkozz, inkább élj boldogan” – jelentette ki kategorikusan Bige László, Nitrogénművek Zrt. tulajdonosa, Magyarország 2. leggazdagabb embere. A résztvevők a tavalyi előadás után ezen a sarkos kijelentésen már meg sem lepődtek. Azért a 35 évesnél idősebb vállalkozók is rengeteget tanulhatnak hazánk egyik legsikeresebb cégvezetőjétől. Íme Bige László milliárdos tanácsai:

 

„Légy takarékos, ugyanis ez a pénzszerzés legegyszerűbb módja. Ha így teszel, szeretni fognak. Az üzlettársaidtól kezdve a bankokon át a rating cégekig mindenki.”

 

  •  „Amit célként tűzöl ki magadnak, azt valósítsd meg. Hidd el, amikor már nagyon fáradtnak érzed magad, akkor még csak a munka 1 százalékát végezted el. És soha ne panaszkodj, ne keress mentségeket! Senki nem kíváncsi arra, hogy miért nem sikerült.”
  •  „Ha nem muszáj, ne vegyél fel hitelt! Miért mondom ezt? Mert én is vettem fel és azon kaptam magam, hogy egyre inkább a bankok irányították a cégemet. Pedig a bankárok éppen azért ülnek az asztal másik oldalán, mert ők alkalmatlanok arra, hogy vállalkozást vezessenek.”
  •  „Aki nem fejleszt biztosan tönkre fog menni előbb vagy utóbb. Ám az is fontos, hogy ezek a beruházásoknak 8 év alatt megtérüljenek. A cégednek minden évben 12,5 százalékos eszközarányos nyereséget kell termelnie. Ha ez nincs meg, zárd be a botot.”
  •  „Fizessük és becsüljük meg a jó munkaerőt! Csábítsuk vissza a külföldön dolgozó magyar szakembereket!”

 

/piacesprofit.hu/

  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.