7,5 percenként egy új vevő? Nem lehetetlen

A vállalkozásoknak ma már nem hirdetésben, hanem kampányban kell gondolkodniuk – a jól átgondolt marketing pedig meglepő eredményeket érhet el. Mutatunk néhány tippet az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián részt vevő szakértők segítségével.

 

12 új vevőt és 40 feliratkozót szerzett egy vitaminboltnak másfél óra alatt a Kereskedelmi Marketing csapata az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencia délelőttjén. Ez óriási teljesítmény egy olyan üzletben, ahol a tulajdonosok szerint 4-5 törzsvásárlón kívül naponta maximum 1 új vevő tér be. „Néha ki kell menni az utcára” – foglalta össze az akció tanulságát Vörös György, a Kereskedelmi Marketing tanácsadója. „Kiálltunk a bolt elé és egy zászlót adtunk át a potenciális vásárlóknak azzal a felkiáltással, hogy mindegyik nyer, ám az ajándékot csak a boltban lehet átvenni. A 41 betérő közül 40-en megadták az adataikat – őket lehet ajánlatokkal keresni később – 12-en pedig vásároltak is. Ez havonta, csak a munkanapokkal számolva 240 új vevőt jelenthet a vitaminüzletnek, akik hosszú távon törzsvásárlókká is válhatnak.”

 

Kereskedelmi Marketing

 

A Kereskedelmi Marketing csapata nem először bizonyította be, hogy milyen hatékony tud lenni a jól átgondolt marketing. Tavaly a konferencia show-eleme egy teljesen új honlap elkészítése volt. A szervezők akkor vállalták, hogy a nap végére 200 regisztrálót gyűjtenek (névvel, e-mail címmel, mobilszámmal) erre az oldalra. 11-kor készült el a honlap és mindössze 7 óra múlva a kitűzött cél több mint ötszörösét sikerült teljesíteniük.


Kampányolj a termékeddel

 

„Vajon kígyóznának-e a sorok az Apple boltok előtt egy új termék megjelenésekor, ha a marketing kampányban nem jósolnák meg ezt előre?” – tette fel a költői kérdést Jagodics Rita, a Kereskedelmi Marketing vezetője.  Arra hívta fel előadásában a figyelmet, hogy ma már a hirdetés kevés a vevőszerzéshez. Fontos, de nem elég. Stratégia kell, azaz egy jól átgondolt kampány. Ezzel persze sokkal több munka van, mint például egy adwords hirdetéssel, ám akár egy évig is futhat, szinte magától. A kampányok hatékonyságához néhány gyakorlati tanácsot is megfogalmazott.


Sürgessük a vevőt: biztosan mindenki ismeri a Mission Impossible filmekből a klasszikus jelenetet, amikor a főhős megkapja a feladatát, majd az üzenet megsemmisíti önmagát. „Fogalmazd meg a kampányodat így: ajánlatunk csak pár percig érvényes! A sürgetés azonnal hatással van az agy működésére, így rendkívül hatékony módszer.”


Kérdezzünk: százszor hallottuk már, hogy tegyünk fel kérdést a hirdetésünkben, honlapunkon, hogy a válasszal interakciót váltsunk ki a leendő ügyfelünkből. Ám nem minden kérdés hatékony. Óriási különbség van a „szeretnél ajándékot” és a „melyik ajándékot választod?” között. Ez utóbbival közel 100 százalékos lesz a kívánt eredmény, míg az előbbivel alig 20 százalékban érjük el a célunkat. (Ezt a különbséget a konferencia délelőttjén mérték a vitaminboltos akcióban.)


A kevesebb több: „A tartalommarketing nem azt jelenti, hogy a vevőnket sokkolnunk kell hosszú, bonyolult és terjengősen megfogalmazott kampányokkal.” Legyen érthető és egyszerű a szöveg. Ilyen volt a Sport szelet reklámja: minden ötödik csoki nyer.


Haladjunk a korral

 

Szabácsik Gergő, a Kereskedelmi Marketing szakmai igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy nem hagyhatjuk figyelmen kívül a technológiai újításokat, de a régi jól bevált módszerekkel együtt érdemes használni ezeket. „A gerilla marketing régen a kis cégek módszere volt. Ma már a legnagyobb multik is csinálják a vírusvideókkal” – hívta fel a figyelmet Szabácsik Gergő arra, hogyan alakul át a piac. 5 pontban foglalta össze a legfontosabb tanácsait 2016-ra.

 

  • Sokan temetik, de az email marketing még mindig az egyik leghatékonyabb módszer, kiegészítve a Big Data adta előnyökkel.
  • Adjunk élményt a vevőinknek! Egy játékos vagy közösségépítő alkalmazás alkalmas lehet erre.
  • Persze fontos a tartalommarketing, de ma már sorozatokban kell gondolkodnunk. Olyan kampányt kell kitalálnunk, amelynek a következő lépését várják a vásárlóink.
  • A Facebook nem lejárt lemez, de csak végiggondolt közösségi marketing stratégiával működik.
  • Használjuk ki, hogy ma már bárki lehet tévés műsorszerkesztő egy közepesen jó kamerával.


Így legyél milliárdos!


„Ha 35 éves korodig nem gazdagodtál meg, akkor most már ne is próbálkozz, inkább élj boldogan” – jelentette ki kategorikusan Bige László, Nitrogénművek Zrt. tulajdonosa, Magyarország 2. leggazdagabb embere. A résztvevők a tavalyi előadás után ezen a sarkos kijelentésen már meg sem lepődtek. Azért a 35 évesnél idősebb vállalkozók is rengeteget tanulhatnak hazánk egyik legsikeresebb cégvezetőjétől. Íme Bige László milliárdos tanácsai:

 

„Légy takarékos, ugyanis ez a pénzszerzés legegyszerűbb módja. Ha így teszel, szeretni fognak. Az üzlettársaidtól kezdve a bankokon át a rating cégekig mindenki.”

 

  •  „Amit célként tűzöl ki magadnak, azt valósítsd meg. Hidd el, amikor már nagyon fáradtnak érzed magad, akkor még csak a munka 1 százalékát végezted el. És soha ne panaszkodj, ne keress mentségeket! Senki nem kíváncsi arra, hogy miért nem sikerült.”
  •  „Ha nem muszáj, ne vegyél fel hitelt! Miért mondom ezt? Mert én is vettem fel és azon kaptam magam, hogy egyre inkább a bankok irányították a cégemet. Pedig a bankárok éppen azért ülnek az asztal másik oldalán, mert ők alkalmatlanok arra, hogy vállalkozást vezessenek.”
  •  „Aki nem fejleszt biztosan tönkre fog menni előbb vagy utóbb. Ám az is fontos, hogy ezek a beruházásoknak 8 év alatt megtérüljenek. A cégednek minden évben 12,5 százalékos eszközarányos nyereséget kell termelnie. Ha ez nincs meg, zárd be a botot.”
  •  „Fizessük és becsüljük meg a jó munkaerőt! Csábítsuk vissza a külföldön dolgozó magyar szakembereket!”

 

/piacesprofit.hu/

  • Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingreÉvek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.  
  • Digitális marketing tippek startupoknakÉleted egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.
  • Tíz legnagyobb hiba, amit cégeladásnál elkövethetünkA csúcson kell abbahagyni – tartja a mondás és mind többen jutnak el erre a pontra a magyar cégvilágban. Becslések szerint a családi vállalkozások generációváltás előtt állnak és az átmenetet csak a cégek alig harmada éli túl. De akár a magánélet is közbeszólhat, hiszen egy válás, vagy egy családtag-tulajdonostárs elvesztése is vihart okozhat a cég működésében, arról nem is beszélve, hogy 10-20 év után akár a cégvezető is elfáradhat, és inkább mással szeretne foglalkozni. Ilyenkor reális opció lehet a cégeladás, és szóba kerülhet akkor is, ha a társaság egy mérföldkőhöz érkezett: a növekedési potenciálját kimerítette, a tulajdonos saját korlátaiba ütközik.