6+1 marketing trend 2017-re

A minden területen végbemenő digitalizáció, a valós konverziókkal lenyűgöző Big Data-ra épülő megoldások és az élet minden területén tetten érhető „mobileszköz-hegemónia” kihívásokat tartogat a megbízók számára is.

 

A technológia ma az üzleti élet minden területére komoly hatással van, nem kivétel ez alól a marketing sem. Az alapvető kérdés egyértelműen az, hogy stratégiai és üzleti céljaink érdekében, hogyan tudjuk kiaknázni a tapasztalható, egyre gyorsuló technológiai változásokat. Lássunk néhány fontos trendet, ami utat mutathat, hogy is tervezzünk jövőre! A következő pontokban a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja tagjainak 6+1 irányadó gondolatát osztjuk meg arról, hogy mi változik a marketing világában 2017-ben.

Bánhegyi Zsófia, Telekom

Az erőteljes technológiai elmozdulás miatt válik újra fontossá a story-telling, az emberközpontú kommunikáció és a márkaépítés, amely a rövid távú, ügyfélszerzési, taktikai célokat háttérbe szorítva hosszú távú emocionális elköteleződésre helyezi a hangsúlyt a különböző ügyfél-csoportoknál. 

 

Bene Nikoletta, SPAR,

Folytatódik és kiteljesedik az adatvezérelt marketing fejlődése és integrálása a mindennapos szakmai tevékenységünkbe: mindez elsősorban a fogyasztói szegmentáció és célzás, a személyre szabott ajánlatok frontján válik igazán kézzel foghatóvá. A mérés már nem csak lehetőség, hanem alap elvárás lesz.

 

Dudás Krisztina, Provident,

A trendek tekintetében talán ugyanennyire fontos, hogy mit kezdünk a Big Data-val: akár azokat az adatokat is érdemes tárolni, amelyről jelenleg még nem tudjuk, hogy hogyan kívánjuk felhasználni. A nagymennyiségű adat tárolása ugyanakkor egyre inkább felhő alapon történik és ez jelentős változásokat és nagyobb lehetőségeket hoz az eddigiekhez képest. Mindezzel összefüggésben a CRM rendszerek további fejlődése és a social media adatok integrálása is jó szakmai lehetőség lehet.

 

Hovanyecz Norbert, SuperShop,

Mobil IT eszközökön (lehetőleg telefonon) mindent, de mindent! A mobil mindig kéznél van, közösségi háló – rádió – hír portálok mellett jön a mobilon elérhető tömegközlekedés, a mobil alapú fizetési módok áttörése is. 

 

Kálmán Péter, Neckermann,

Tovább folytatódik a média átrendeződése 2017-ben is: rádió, tv, közterületi média változásai miatt egyre nagyobb szerepet kaphatnak az alternatív és online kampányok, a közösségi médiában a videó tartalmak fogyasztásának jelentős növekedése várható és további teret nyer az on demand média.

 

Turgonyi Szabolcs

Követve a nyugat-európai és egyesült államokbeli példákat folytatódik a Facebook új hirdetési lehetőségeinek, valamint az Instagram és a Snapchat előretörése. Mindezek megkerülhetetlenné váltak a fiatal célcsoportok hatékony elérése esetén, ugyanakkor az új lehetőségek új gondolkodást is igényelnek, mert a fiatalok médiafogyasztási szokásai – legyen az akár a social média is – sok esetben gyökeresen eltérnek az idősebb generációkétól.

 

Katona Norbert, Szerencsejáték Zrt.,   

Okos, nem egyszer igen „rafinált” egyensúlyt és összefüggést kell találnunk az online és offline (eladóhelyi) megoldások között: fejlesztéseink tervezésekor figyelembe kell venni a valódi közösségi terek és a személyes kapcsolat iránti – folyamatosan jelenlévő, jövőben sem erodálódó – igényt. Gondoznunk kell valamennyi vevőnket és ennek érdekében nekünk, munkatársainknak és egész szervezetünknek kell úgy fejlődni, hogy ezt a komplex rendszert IT szempontból is értően, de nem „geek” módjára irányítani tudjuk: legyünk híd az ügyfeleink és az üzlet, illetve az IT között! 2017 legyen az új egyensúly éve, a marketing világában is! 

 

/piacesprofit.hu/


  • Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingreÉvek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.  
  • Digitális marketing tippek startupoknakÉleted egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.
  • Tíz legnagyobb hiba, amit cégeladásnál elkövethetünkA csúcson kell abbahagyni – tartja a mondás és mind többen jutnak el erre a pontra a magyar cégvilágban. Becslések szerint a családi vállalkozások generációváltás előtt állnak és az átmenetet csak a cégek alig harmada éli túl. De akár a magánélet is közbeszólhat, hiszen egy válás, vagy egy családtag-tulajdonostárs elvesztése is vihart okozhat a cég működésében, arról nem is beszélve, hogy 10-20 év után akár a cégvezető is elfáradhat, és inkább mással szeretne foglalkozni. Ilyenkor reális opció lehet a cégeladás, és szóba kerülhet akkor is, ha a társaság egy mérföldkőhöz érkezett: a növekedési potenciálját kimerítette, a tulajdonos saját korlátaiba ütközik.