5 trend, amely a kiskereskedelmet alakítja 2018-ban

Az Oracle tanulmányában vezető kiskereskedők és véleményvezérek benyomásai révén állította össze a kiskereskedelmet átalakító 5 legfontosabb trendet 2018-ban, és bemutatja azt is, hogyan kellene a márkáknak reagálni a kihívásokra.



1. Átalakított üzletek a digitális vásárlók számára

A gyorsuló gazdasággal és a kényelmes online üzletekkel való versenyfutás számos kiskereskedőnek jelent komoly kihívást, azonban egyesek például az üzlethelyiségek átformálásával igyekeznek megfelelni. Sok üzlet alakul át kvázi bemutatóteremmé, ügyfélszolgálattá és átvevőponttá egyszerre, amelyek kiegészítőivé válnak az online vásárlási élménynek. Ugyanakkor számos új digitális vállalkozás nyit fizikai üzleteket, hogy olyan felhasználói élményt is nyújtson, amely az online térben nem lehetséges.

A kiskereskedők már virtuális és bővített valóságot is alkalmaznak az ügyfelek lenyűgözéséhez, a termékek újszerű bemutatásához. A tapasztalásra alapozó boltok jellemzően azzal aratnak sikert, hogy olyan helyszíni vásárlási élményt nyújtanak, ami online nem elérhető, illetve olyan üzletkörnyezetet biztosítanak, ahol a vásárló megismerheti és 'megélheti' a márkát.

2. Góliát legyőzése

Egyetlen kereskedő sem függetlenítheti magát az olyan hatalmas online mamutcégek hatásától, mint az Amazon vagy az Alibaba. Fontos tudni viszont, hogy ezek a boltok inkább csak platformok, és a vásárlók nagy része továbbra is a személyes szolgáltatásokat és az egyedi emberi interakciókat részesíti előnyben.

"Góliát, azaz a mamutcégek legyőzésének kulcsa, hogy személyre szabott, különleges szolgáltatásokat nyújtsunk a vásárlóknak, és rugalmasabb, egyedi megközelítéssel különböztessük meg magunkat, a választéktól a kiszállításig minden területen."- Dominic Regan, az Oracle EMEA logisztikai alkalmazások igazgatója.



3. A rugalmas ellátási lánc veszteségektől menthet meg

A PCA előrejelzése szerint a kiskereskedők 65%-a komoly többlettköltségekkel számolhat a késői, vagy elmaradt kiszállítások miatt. Minden készlethiány elveszett lehetőséget is jelent egyben, a túlzott raktárkészletek pedig gazdaságilag nem előnyösek. A kereskedőknek rugalmas, átlátható és gyorsan reagáló ellátási láncra van szükségük, amely teljesíteni tudja a vásárlók igényeit.

"A vásárlók megnyerésének kulcsa egyre inkább a rugalmas vásárlási, szállítási és fizetési lehetőségekben is rejlik. Egy modern kiskereskedés egy digitálisan autonóm szervezet, ahol az adatok fel és le mozognak az ellátási láncban, illetve a folyamatok igazodnak a vásárlói igényekhez."- állítja Ruediger Hagedorn, a The Consumer Goods Forum igazgatója

4. Humán erőforrás a fronton és a háttérben

Az ügyfélszolgálaton dolgozók szintén erősen meghatározzák, hogyan tekintenek a vásárlók a márkára. A cél, hogy zökkenőmentes vásárlói élményt kapjanak az ügyfelek úgy a boltokban, mint a vásárlási folyamat minden egyes pontján, és a munkatársak felkészültek legyenek az igények, problémák kezelésére.

Egy HR-specialista adatai szerint, a kiskereskedelmi dolgozók többsége (54%) 35 év alatti, a legtöbbjük jól ismeri a legújabb technológiákat, és hasonló kényelmeket vár el a munkahelyén, mint a mindennapi életben. 

Hogyan javíthatunk az ügyfélszolgálatokon az alkalmazottak bevonásával?
 

  • Hozzunk létre egészséges munkahelyi kultúrát a boltokban és azokon kívül is!
  • Lássuk el az eladókat a megfelelő technológiával és adatokkal, hogy hatékonyan segíthessék a vásárlókat!
  • Építsünk erős munkaadói márkát (employer brand), hogy vonzók legyünk a munkakeresők számára!

 



5. Változtassunk, de ne hagyjuk, hogy a technológia félrevezessen!

A változás az e-kereskedelem elterjedése előtt is folyamatos volt a kiskereskedelemben, azonban a folyamatnak a vásárlók megértésén kell alapulnia. A változtatások során figyelembe kell venni, hogy mit akarnak a vásárlók, és a szolgáltatásokkal gyorsan kell alkalmazkodniuk a változó igényekhez. 

Ha az üzletben nincs valaki, aki naprakész a digitális átalakulással kapcsolatban, akkor a bolt bukásra van ítélve." - William Grimsey

"Ha a kereskedelmi értéklánc minden eleme - a termékfejlesztéstől a logisztikán át az értékesítési pontokig vagy ügyfélszolgálatig - rendben van, akkor a versenyképesség kulcsa a 21. században egyértelműen a digitális figyelem szakértő irányítása és a megfelelő online jelenlét. (...) " - tette hozzá Magyari Péter, az Oracle Hungary digitális ügyfélélmény alkalmazás szakértője.


http://www.marketinginfo.hu/tanulmanyok/

  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.