3 ok, amiért a networking kell a marketinghez

Egy friss felmérés szerint a kis- és középvállalkozások marketing eszköztárában egyre nagyobb teret nyer a személyes kapcsolattartás, az irányított üzleti kapcsolatépítés, azaz a networking.

 
A Marketing112 hatodik alkalommal készítette el a KKV Marketing Felmérést, amelyben 2000 kis- és középvállalkozást kérdeztek meg az elmúlt évi marketing gyakorlatáról. Ebből kiderült, hogy a megkérdezett kkv-k 54%-ának marketingjében egyre fontosabb szerep jut a személyes kapcsolattartásnak és az üzleti kapcsolatépítésnek, vagyis a networkingnek. Ferling József, a BNI Magyarország kommunikációs igazgatója 3 érvvel támasztja alá, hogy egyre nagyobb szükség van erre az eszközre az üzleti életben.

1. Neked milyen a bizalmi indexed? 

A mai gazdasági világban egyre inkább felértékelődik a bizalom. A vállalkozóknak minőségi és pénzügyi szempontból is megbízható partnerekre van szükségük, olyanokra, amelyek jogszabálykövetőek, és növekedésre, valamint folyamatos jövőbeli együttműködésre képesek. A magas bizalmi indexszel rendelkező üzletfelek és vevők jelentik a kulcsot egy-egy vállalkozás fejlődéséhez.

2. Az információ hatalom 

A networkingtalálkozókon az egymást jól ismerő üzletemberek egy bizalmi közösségben találkoznak. Ezek az összejövetelek információcsere-központok, ahol a résztvevők egy helyre hozzák össze a tudásukat például társadalmi változásokról, pályázatokról, a gazdasági élet helyzetéről, megbízható vagy tisztességtelen piaci szereplőkről, üzleti lehetőségekről, lehetséges projektekről. 

3. Ajánlások tudatosan 

Míg a cégek 98%-a szerzi üzletei nagy részét ajánlás útján, addig csak a 3%-uknak van kidolgozott stratégiája az ajánlásszerzésre. Nem elég a szerencsére bízni ezt, hiszen az erre vonatkozó, tudatosan felépített terv a networking révén jelentős árbevétel-növekedést eredményezhet. Csak ne feledkezzünk meg az ajánlások viszonzásáról vagy még inkább megelőlegezéséről - a networking ugyanis nem annyira kapcsolatépítés, sokkal inkább ajánlásadás.

Hazánkban a Business Network International (BNI) 2008 óta szervez heti rendszerességgel üzleti találkozókat. A közel 1000 taggal rendelkező, bizalmi alapon működő üzleti közösség maga is vizsgálja tagvállalkozásai tapasztalatait. 2015-ös felmérésükből kiderült, hogy az elmúlt évben a tagcégek 54%-ának nőtt az árbevétele a kapott ajánlások és az üzleti kapcsolatok révén, és 46%-uk pedig növelni tudta a dolgozói létszámát.
 
/marketinginfo.hu/
  • A cégeknek továbbra is megéri napelemes erőmű-rendszert telepíteniAkár 2-5 év alatt megtérülhet az energiaköltségeket optimalizáló beruházás az A1 Csoport számításai szerint, de elsősorban olyan vállalkozások számára, amelyek nyitottak a saját működésük újragondolására.
  • Kedvező irányt vett a lakáshitelek kulcsfontosságú mutatójaKedvező irányba mozdultak el a lakáshitelek kamatát, végső soron pedig a havi törlesztőrészletet nagyban befolyásoló úgynevezett BIRS-mutatók. Az 5, 10 és 20 éves futamidejű BIRS 1,9-2,3 százalékponttal csökkent az október végi csúcsokhoz képest. Ha tartósan alacsonyan maradnak a BIRS-kamatok, az kedvező irányba terelheti a lakáshitelek kamatait. Bár a bizonytalanabbá váló gazdasági helyzet, a korábbi időszakhoz képest magasabb kamatszintek visszafogják a hitelkeresletet, a bankok közötti verseny javíthatja a lakáshitel-felvételt tervezők helyzetét.
  • Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának éléreA fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában. Idén először került magyar cég a lista élére. Dr. Molontay Patrik ügyvezető igazgató a munkaerőpiaci trendekről meglepő tényeket is közölt, előfordul, hogy a jelöltek már a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként.