2016 az outdoor éve lesz?
2015-ben számos nagy nemzetközi közterületi tender zajlott, és idén is számítani lehet hasonlókra. Mindeközben a magántőke nagyobb arányú bevonódása piaci konszolidációhoz, egyúttal jelentős innovációkhoz vezethet – jósolja Jason Cotterrell, az Exterion Media UK ügyvezetője.
Az automatizált és programozott vásárlás már az Egyesült Államokon kívül – az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Kanadában és Franciaországban – is rohamosan terjed. A brit digitális táblák piacának közel 60 százalékát már tavaly is automatizált rendszerek értékesítették, idén pedig az eMarketer becslése szrint a 2 milliárd fontot is meghaladhatja a szigetország programozott outdoor piaca. A minden hirdetési felületre kiterjedő sorszámrendszerrel nem csupán a digitális, de a hagyományos táblák is értékesíthetők ezekben a rendszerekben. Ennek a folyamatnak természetesen az ügynökségekre, elsősorban a médiavásárlókra is hatása lesz.
Az adatok is egyre fontosabbak a szektorban, úgy az eladói, mint a vásárlói oldalon. Egyre gyakoribb a közönség-alapú vásárlás, ami elősegíti a bevételek és a piacrész növekedését is a médiatulajdonosok számára. A megrendelők adatokkal való ellátásában fontos szerepet játszanak a technológiai együttműködések, míg a közösségi médiával való összekapcsolódás hatékonyabb mérést és további benchmarkokat biztosít. A social a kreatív tartalom előállításában is részt vehet, például a közönség generálta tartalmak megjelenítésén keresztül, amelyre a TINT alkalmazás szolgáltat példát.
A szerző szerint a mobilok és a közterületi reklámok összekapcsolódására sem kell már sokáig várnunk, így a performance-jellegű és e-kereskedelmi kampányok ideje is hamarosan elérkezhet.
/mediapiac.hu/