2016 az outdoor éve lesz?

2015-ben számos nagy nemzetközi közterületi tender zajlott, és idén is számítani lehet hasonlókra. Mindeközben a magántőke nagyobb arányú bevonódása piaci konszolidációhoz, egyúttal jelentős innovációkhoz vezethet – jósolja Jason Cotterrell, az Exterion Media UK ügyvezetője.

 

Az automatizált és programozott vásárlás már az Egyesült Államokon kívül – az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Kanadában és Franciaországban – is rohamosan terjed. A brit digitális táblák piacának közel 60 százalékát már tavaly is automatizált rendszerek értékesítették, idén pedig az eMarketer becslése szrint a 2 milliárd fontot is meghaladhatja a szigetország programozott outdoor piaca. A minden hirdetési felületre kiterjedő sorszámrendszerrel nem csupán a digitális, de a hagyományos táblák is értékesíthetők ezekben a rendszerekben. Ennek a folyamatnak természetesen az ügynökségekre, elsősorban a médiavásárlókra is hatása lesz.

 

Az adatok is egyre fontosabbak a szektorban, úgy az eladói, mint a vásárlói oldalon. Egyre gyakoribb a közönség-alapú vásárlás, ami elősegíti a bevételek és a piacrész növekedését is a médiatulajdonosok számára. A megrendelők adatokkal való ellátásában fontos szerepet játszanak a technológiai együttműködések, míg a közösségi médiával való összekapcsolódás hatékonyabb mérést és további benchmarkokat biztosít. A social a kreatív tartalom előállításában is részt vehet, például a közönség generálta tartalmak megjelenítésén keresztül, amelyre a TINT alkalmazás szolgáltat példát.

 

A szerző szerint a mobilok és a közterületi reklámok összekapcsolódására sem kell már sokáig várnunk, így a performance-jellegű és e-kereskedelmi kampányok ideje is hamarosan elérkezhet.

 

/mediapiac.hu/

  • Hogyan védekezik az EU a kibertámadások ellen? Az ellopott adatoktól a blokkolt kórházi rendszerekig: a kibertámadások veszélyes következményekkel járhatnak. Összefoglaltuk, miért olyan nagy a jelentősége a kiberbiztonságnak.
  • Új rekordokat és élénkülést hozhat a zöld hitelAz energiatakarékos új lakások térnyerését célzó Zöld Otthon Program indulása máris hatással volt a piacra: az új lakások iránt érdeklődők száma jelentősen, éves szinten például 68 százalékkal nőtt. A következő időszakban még több új lakás épülhet, a lakásépítési kedv egyébként is erősödik. Az év első nyolc hónapjában 14 százalékkal több lakóépület kapott engedélyt, mint a járvány előtt.
  • Elindult a NAK TechLab harmadik agrár startup programjaSzeptemberben kezdetét vette a NAK TechLab harmadik agrár startup inkubációs programja, amelyben olyan friss vállalkozások, új típusú fejlesztések támogatása zajlik, melyek elősegítik az agrárium digitalizációjának előremozdítását. A három hónapos programban új agrárszolgáltatások megjelenését megalapozó projektek indulhatnak a startupok és nagyvállalatok között.