2016 az outdoor éve lesz?

2015-ben számos nagy nemzetközi közterületi tender zajlott, és idén is számítani lehet hasonlókra. Mindeközben a magántőke nagyobb arányú bevonódása piaci konszolidációhoz, egyúttal jelentős innovációkhoz vezethet – jósolja Jason Cotterrell, az Exterion Media UK ügyvezetője.

 

Az automatizált és programozott vásárlás már az Egyesült Államokon kívül – az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Kanadában és Franciaországban – is rohamosan terjed. A brit digitális táblák piacának közel 60 százalékát már tavaly is automatizált rendszerek értékesítették, idén pedig az eMarketer becslése szrint a 2 milliárd fontot is meghaladhatja a szigetország programozott outdoor piaca. A minden hirdetési felületre kiterjedő sorszámrendszerrel nem csupán a digitális, de a hagyományos táblák is értékesíthetők ezekben a rendszerekben. Ennek a folyamatnak természetesen az ügynökségekre, elsősorban a médiavásárlókra is hatása lesz.

 

Az adatok is egyre fontosabbak a szektorban, úgy az eladói, mint a vásárlói oldalon. Egyre gyakoribb a közönség-alapú vásárlás, ami elősegíti a bevételek és a piacrész növekedését is a médiatulajdonosok számára. A megrendelők adatokkal való ellátásában fontos szerepet játszanak a technológiai együttműködések, míg a közösségi médiával való összekapcsolódás hatékonyabb mérést és további benchmarkokat biztosít. A social a kreatív tartalom előállításában is részt vehet, például a közönség generálta tartalmak megjelenítésén keresztül, amelyre a TINT alkalmazás szolgáltat példát.

 

A szerző szerint a mobilok és a közterületi reklámok összekapcsolódására sem kell már sokáig várnunk, így a performance-jellegű és e-kereskedelmi kampányok ideje is hamarosan elérkezhet.

 

/mediapiac.hu/

  • A cégeknek továbbra is megéri napelemes erőmű-rendszert telepíteniAkár 2-5 év alatt megtérülhet az energiaköltségeket optimalizáló beruházás az A1 Csoport számításai szerint, de elsősorban olyan vállalkozások számára, amelyek nyitottak a saját működésük újragondolására.
  • Kedvező irányt vett a lakáshitelek kulcsfontosságú mutatójaKedvező irányba mozdultak el a lakáshitelek kamatát, végső soron pedig a havi törlesztőrészletet nagyban befolyásoló úgynevezett BIRS-mutatók. Az 5, 10 és 20 éves futamidejű BIRS 1,9-2,3 százalékponttal csökkent az október végi csúcsokhoz képest. Ha tartósan alacsonyan maradnak a BIRS-kamatok, az kedvező irányba terelheti a lakáshitelek kamatait. Bár a bizonytalanabbá váló gazdasági helyzet, a korábbi időszakhoz képest magasabb kamatszintek visszafogják a hitelkeresletet, a bankok közötti verseny javíthatja a lakáshitel-felvételt tervezők helyzetét.
  • Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának éléreA fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában. Idén először került magyar cég a lista élére. Dr. Molontay Patrik ügyvezető igazgató a munkaerőpiaci trendekről meglepő tényeket is közölt, előfordul, hogy a jelöltek már a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként.