15 digitális marketing tanács

Sokszor, sok helyen hallunk mindenféle rapid megoldást arra vonatkozóan, hogy mi is igazán az a digitális marketing és mit érdemes figyelembe vennie a mindennapokban egy magára valamit is adó marketingesnek, ha a digitális világban biztos kézzel szeretné cégét a siker útjára vezetni. Nos, van egy jó hírünk: a digitális marketing kötelező!

 

„Oké, de mik azok a sarkalatos pontok, amikre figyelnem kell?” – kérdezhetnék. Nos, a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 15 éve életre hívott ’Az Év Honlapja’ pályázat szakmai zsűrije segítségével most számba vesszük, hogy mi az a 15 legfontosabb pont, aminek komolyan vétele sarkalatosan megváltoztathatja cégünk helyzetét.

 

Figyelj! - ne csak a piacra, de saját magadra is!

Tisztázd magadban, hogy ki a célpiacod. Kutasd ki vagy sejtsd meg a célpiacod elvárásait. Majd találd ki, hogy mitől tudsz Te többet biztosítani vevőidnek versenytársaidnál és valósítsd meg azt!


Kövess! - a trendek segítened az utadon!

Mindig figyeld a trendeket. Ha külföldi szakirodalmat, tanulmányokat, cikkeket olvasol, hamar felismered az utat, amerre haladunk!


Gyárts! - megfelelő minőségű tartalmat!

Legyen szó weboldalról, blogról, hírlevélről, vagy bármilyen más felületről, amit kezelsz, fontos, hogy lehessen rá építkezni… legyen mivel terelni a forgalmat… Hogy hova? Ahova csak szeretnéd! Viszont, ha már van ilyen felületed, vedd tudomásul, hogy köteles vagy folyamatosan friss tartalommal, újdonságokkal/hírekkel, és egyéb, a fogyasztóidnak releváns tartalommal megtölteni. Ne feledd,  a legtöbb fogyasztót ma már a videós tartalom érdekli!


Analizálj! - értsd meg, hogy mi történik!

A számok mindent elmondanak. Ha jól figyelsz rájuk, mindent megtudhatsz közönségedről és fogyasztói szokásaikról. Persze a tapasztalatokat aztán érdemes jól fel is használni!


Szerezz élményt! - bármiben!

Tudd, hogy ma azzal tűnhetsz ki a tömegből, ha valamiben mást, többet nyújtasz, mint versenytársaid. Ha bármiben élményt tudsz nyújtani vásárlóidnak, felhasználóidnak, nyert ügyed van!


Hallgass! - mármint a szekértőkre!

Ne félj segítséget kérni, nem lehet mindenki mindenben szakértő. Kezdj el élenjáró szakemberekkel dolgozni… persze nem lesz a legolcsóbb, de hidd el, megéri a befektetést!


Kísérletezz! - bátran, de okosan!

Mindig fontos, hogy rendszeresen vizsgáld felül saját online jelenlétedet. Állíts fel magadnak célokat és vizsgáld felül eszközeid sikerességét.


Tanulj! - mások vagy akár a saját hibáidból is!

Ne csak figyelj, láss is! Ha valami nem egyértelmű, kérdezz! Képezd magad (online, könyvekkel, workshopokon, konferenciákon), hogy értelmes kéréseket és kérdéseket tudj megfogalmazni. Ehhez legalább középszinten érteni kell minden részfeladathoz!


Változtass! - persze csak akkor, ha szükséged van rá…de akkor gyorsan!

Ha valamelyik eszköz nem hozza azokat a számokat, amiket szeretnél, változtass, tervezd át, próbáld máshogy! Bátran használj, tesztelj új eszközöket, de először csak kis költségvetéssel. Ha már működik és megéri csinálni, akkor mindent bele!


Fejlődj! - mindig!

A sok próbálkozás, sok tapasztalatot is fog hozni! Jó termékkel vagy szolgáltatással bátran próbáld ki a külpiacokat. Ma már a digitális eszközökkel könnyedén és költséghatékonyan érhető el bárki, akár külföldön is!


Újrahasznosítás! - kicsit másképpen!

Emlékezz, hogy vannak olyan eszközök, amiket már kitaláltak előtted, neked csak a saját vállalkozásodra kell szabnod! Ne félj más, külsős felületeket és megoldásokat használni, még akkor sem, ha azok sokszor külföldi szolgáltatások!


Használj remarketinget! - már tegnaptól!

A saját és a külsős felületek folyamatba szervezése életbe vágó feladat! Ehhez érdemes bátran használni a Google és a Facebook remarketing megoldásait.


Duplázz! – használd jól a büdzsédet!

A ma adható lehető legjobb tanács, hogy a digitális büdzsédet a hagyományos marketing terhére duplázd meg!


Vond be közösséged! - de csak okosan!

Ne feledd, azokat, akiknek kommunikálsz! Építs közösséget, de csak azokon a felületeken és közösségi terekben, ahol egyébként is értelmezhető a vevőköröd!

(pl. csak azért ne legyen facebook oldalad, mert mindenkinek van, és csak akkor használj instagrammot, ha van mit megosztanod rajta)


….és talán a legfontosabb, hogy amit csinálsz, azt csináld jól!


Úgy érzed ezek nálad alappillérek? Hogy jól bánsz a számokkal, a remarketinggel és a közönségeddel? Hogy kiváló tartalmakat gyártasz?

Akkor mérettesd meg honlapod, applikációd vagy egyéb fejlesztésedet Magyarország elsőszámú online marketingkommunikációs versenyén, az ’Év Honlapja’ pályázaton!

 

www.azevhonlapja.hu

Türr Nikolett

  • Íme 2017 legjobb honlapjai! 16. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyen összesen 201 nevezés érkezett.
  • Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat! Bár idén rövidített nevezési időszakkal zajlik a pályázat, a szervezők nem szeretnék, ha bárki lemaradna… ezért mostantól meghosszabbított határidővel, október 31-ig lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 16 éve életre hívott digitális megmérettetés díjátadójára novemberben kerül sor!
  • Edukáció és minősítés - elindult a 2017-es ’Az Év Honlapja’ pályázat! Egy rövid early bird időszak után, rövidített menetrenddel és a szokásos feltételekkel folytatódik Magyarország legismertebb online marketingkommunikációs pályázata, ’Az Év Honlapja’ pályázat!  A Magyar Marketing Szövetség által szervezett verseny szakmai zsűrije idén is a digitális marketing legújabb és legkreatívabb megoldásait keresi.