15 digitális marketing tanács

Sokszor, sok helyen hallunk mindenféle rapid megoldást arra vonatkozóan, hogy mi is igazán az a digitális marketing és mit érdemes figyelembe vennie a mindennapokban egy magára valamit is adó marketingesnek, ha a digitális világban biztos kézzel szeretné cégét a siker útjára vezetni. Nos, van egy jó hírünk: a digitális marketing kötelező!

 

„Oké, de mik azok a sarkalatos pontok, amikre figyelnem kell?” – kérdezhetnék. Nos, a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 15 éve életre hívott ’Az Év Honlapja’ pályázat szakmai zsűrije segítségével most számba vesszük, hogy mi az a 15 legfontosabb pont, aminek komolyan vétele sarkalatosan megváltoztathatja cégünk helyzetét.

 

Figyelj! - ne csak a piacra, de saját magadra is!

Tisztázd magadban, hogy ki a célpiacod. Kutasd ki vagy sejtsd meg a célpiacod elvárásait. Majd találd ki, hogy mitől tudsz Te többet biztosítani vevőidnek versenytársaidnál és valósítsd meg azt!


Kövess! - a trendek segítened az utadon!

Mindig figyeld a trendeket. Ha külföldi szakirodalmat, tanulmányokat, cikkeket olvasol, hamar felismered az utat, amerre haladunk!


Gyárts! - megfelelő minőségű tartalmat!

Legyen szó weboldalról, blogról, hírlevélről, vagy bármilyen más felületről, amit kezelsz, fontos, hogy lehessen rá építkezni… legyen mivel terelni a forgalmat… Hogy hova? Ahova csak szeretnéd! Viszont, ha már van ilyen felületed, vedd tudomásul, hogy köteles vagy folyamatosan friss tartalommal, újdonságokkal/hírekkel, és egyéb, a fogyasztóidnak releváns tartalommal megtölteni. Ne feledd,  a legtöbb fogyasztót ma már a videós tartalom érdekli!


Analizálj! - értsd meg, hogy mi történik!

A számok mindent elmondanak. Ha jól figyelsz rájuk, mindent megtudhatsz közönségedről és fogyasztói szokásaikról. Persze a tapasztalatokat aztán érdemes jól fel is használni!


Szerezz élményt! - bármiben!

Tudd, hogy ma azzal tűnhetsz ki a tömegből, ha valamiben mást, többet nyújtasz, mint versenytársaid. Ha bármiben élményt tudsz nyújtani vásárlóidnak, felhasználóidnak, nyert ügyed van!


Hallgass! - mármint a szekértőkre!

Ne félj segítséget kérni, nem lehet mindenki mindenben szakértő. Kezdj el élenjáró szakemberekkel dolgozni… persze nem lesz a legolcsóbb, de hidd el, megéri a befektetést!


Kísérletezz! - bátran, de okosan!

Mindig fontos, hogy rendszeresen vizsgáld felül saját online jelenlétedet. Állíts fel magadnak célokat és vizsgáld felül eszközeid sikerességét.


Tanulj! - mások vagy akár a saját hibáidból is!

Ne csak figyelj, láss is! Ha valami nem egyértelmű, kérdezz! Képezd magad (online, könyvekkel, workshopokon, konferenciákon), hogy értelmes kéréseket és kérdéseket tudj megfogalmazni. Ehhez legalább középszinten érteni kell minden részfeladathoz!


Változtass! - persze csak akkor, ha szükséged van rá…de akkor gyorsan!

Ha valamelyik eszköz nem hozza azokat a számokat, amiket szeretnél, változtass, tervezd át, próbáld máshogy! Bátran használj, tesztelj új eszközöket, de először csak kis költségvetéssel. Ha már működik és megéri csinálni, akkor mindent bele!


Fejlődj! - mindig!

A sok próbálkozás, sok tapasztalatot is fog hozni! Jó termékkel vagy szolgáltatással bátran próbáld ki a külpiacokat. Ma már a digitális eszközökkel könnyedén és költséghatékonyan érhető el bárki, akár külföldön is!


Újrahasznosítás! - kicsit másképpen!

Emlékezz, hogy vannak olyan eszközök, amiket már kitaláltak előtted, neked csak a saját vállalkozásodra kell szabnod! Ne félj más, külsős felületeket és megoldásokat használni, még akkor sem, ha azok sokszor külföldi szolgáltatások!


Használj remarketinget! - már tegnaptól!

A saját és a külsős felületek folyamatba szervezése életbe vágó feladat! Ehhez érdemes bátran használni a Google és a Facebook remarketing megoldásait.


Duplázz! – használd jól a büdzsédet!

A ma adható lehető legjobb tanács, hogy a digitális büdzsédet a hagyományos marketing terhére duplázd meg!


Vond be közösséged! - de csak okosan!

Ne feledd, azokat, akiknek kommunikálsz! Építs közösséget, de csak azokon a felületeken és közösségi terekben, ahol egyébként is értelmezhető a vevőköröd!

(pl. csak azért ne legyen facebook oldalad, mert mindenkinek van, és csak akkor használj instagrammot, ha van mit megosztanod rajta)


….és talán a legfontosabb, hogy amit csinálsz, azt csináld jól!


Úgy érzed ezek nálad alappillérek? Hogy jól bánsz a számokkal, a remarketinggel és a közönségeddel? Hogy kiváló tartalmakat gyártasz?

Akkor mérettesd meg honlapod, applikációd vagy egyéb fejlesztésedet Magyarország elsőszámú online marketingkommunikációs versenyén, az ’Év Honlapja’ pályázaton!

 

www.azevhonlapja.hu

Türr Nikolett

  • “Nem akarják a szüleik hibáit elkövetni!”Kifejezetten a 30 év alattiak számára hirdet pénzügyi tanácsadást az IFLGroup nevű cég. A cég egyik alapítója, Szarvas Norbert szerint nőtt a fiatalok pénzügyi tudatossága, sokan például már a 20-as éveikben elkezdenek nyugdíjra félretenni, azonban az Y-generáció tagjainak érdemes vigyáznia a pénzügyi csalók új generációjával.
  • Elhagyhatják a fiatalok a Facebookot Az USA-ban kétmillió 25 év alatti felhasználót veszíthet idén a hálózat.
  • Már nem arra használjuk a telefont, amire való A telefonunkkal a kezünkben kezdődik és ér véget minden hétköznapunk, mégis mindössze a magyarok 29 százaléka tartja magát telefonfüggőnek – derül ki a Huawei megbízásából 12 európai országban, köztük Magyarországon készített kutatásból.