A marketingesek hazudnak?

Egyáltalán mi is az a marketing?

A marketing egy gazdasági kifejezés, amely szűkebb értelemben egy  olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Bizonyos értelemben a fogyasztói igényt is befolyásolja, új termékek bevezetésével, azaz innovációval. Ugyanakkor a marketing bármilyen gondolat, eszme, vagy személy eladását, megismerését, népszerűsítését szolgálja. A marketing kiterjed tehát olyan nem nyereségorientált területekre is, mint például az oktatás, a kultúra, a vallás, vagy a politika.

http://politikaimarketing.lap.hu/

Mindezeket figyelembe véve minden marketinges valahol egy mesemondó, tisztelet a kivételnek. Hiszen az elsődleges célja az, hogy az ügyfélhez úgy kerüljön közel, hogy ő elhiggye, hogy a cselekvés neki is érdeke. Persze sok esetben ez így is van, de valójában a marketinges ezzel mit sem törődve próbálja érvényesíteni saját akaratát. De sokszor csak a hit a kulcsszó. A fogyasztó hisz abban, hogy nem vezetik félre, hogy indokoltan fizet ezrekkel többet azért a cipőért, amelyre vágyik, hogy a piacnak ő fontos, és kulcsfontosságú, hogy igényeit kielégítse. De minden érmének két oldala van. Hiszen van, aki ebből él. A közönség hiszékenységéből, mert egy vállalkozás sem boldogulna marketing nélkül. Remek munkahelyteremtő szféra. De mint tudjuk, Isten ad és elvesz.

A marketing az élet minden területén jelen van. Például a politikában is. Gondoljunk a kampányidőszakra. Bármerre nézünk óriásplakátok hada, aláírásgyűjtők tömkelege, ezzel foglalkozó TV spotok, újsághirdetések folynak még a csapból is. Azt kellene éreznünk, hogy nélkülözhetetlen az állásfoglalásunk, mégis mélyen frusztrálóan hat ránk. De ez a marketingnek jó. Hiszen neki az a fontos, hogy az üzenetük beépüljön a tudatalattinkba, és késztetést érezzünk a lépésre. Viszont a marketing mentségére szóljon az idézet, amelyet Seth Godin fogalmazott meg:

 

A történetek segítségével könnyebben megértjük a világot. Ha van egy jó ötletünk, nem tudjuk másként elterjeszteni, mint mese segítségével. A marketing nem feltalálta, csupán tökéletesítette az elbeszélést.? /Seth Godin/

  • A magyarországi munkahelyek lehetnek az informatikusok kedvenceiA nemzetközi recessziós félelmek felborították a technológiai szektor munkaerőpiacát. Az USA-ban idén már több mint 40 ezer informatikust bocsátottak el, ami érzékenyen érinti az eddig KATA-val beszámlázó magyar szakembereket is. A 100 százalékig magyar tulajdonú ingatlan.com úgy döntött, hogy évközi béremelést nyújt valamennyi alkalmazottjának, akik így nemzetközi összevetésben is világszínvonalú fizetést kapnak. A piacvezető ingatlanhirdetési portál a következő 12 hónapban több mint 1 milliárd forint összegű jövedelmet biztosít a munkavállalóinak.
  • A MATE egyedülálló kezdeményezéssel támogatja az általános iskolai sportéletetAz országban egyedülálló megállapodást kötött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem sportegyesülete, a MATE - Gödöllői Egyetemi Atlétikai Club (MATE-GEAC), a Gödöllői Hajós Alfréd Általános Iskola és a Dunakeszi Tankerület, melynek keretében magas szintű sportolási tevékenységet biztosítanak a tanulók számára, megalapozva ezzel a kettős életpályamodellt.
  • Eddig több, mint 120 start-up vállalkozás nevezett be a fenntartható fejlődést célzó versenyen2022. szeptember 30-ig meghosszabbítottuk a BASF Innovation Hub jelentkezési határidejét. A BASF Innovation Hub olyan megoldásokat keres, amelyek közvetlenül vagy közvetve hozzájárulnak a Zöld Megállapodás pilléreinek (tiszta energia, intelligens közlekedés és a „termőföldtől az asztalig” stratégia) megvalósításához. Eddig több, mint 120 innovátor és start-up vállalkozás nyújtott be projektet a fenntartható fejlődést célzó versenyen, amelyen 11 közép- és délkelet-európai ország vesz részt, köztük Magyarország is.  A legjobb megoldásokat pénzdíjjal fogják jutalmazni.