A marketingesek hazudnak?

Egyáltalán mi is az a marketing?

A marketing egy gazdasági kifejezés, amely szűkebb értelemben egy  olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Bizonyos értelemben a fogyasztói igényt is befolyásolja, új termékek bevezetésével, azaz innovációval. Ugyanakkor a marketing bármilyen gondolat, eszme, vagy személy eladását, megismerését, népszerűsítését szolgálja. A marketing kiterjed tehát olyan nem nyereségorientált területekre is, mint például az oktatás, a kultúra, a vallás, vagy a politika.

http://politikaimarketing.lap.hu/

Mindezeket figyelembe véve minden marketinges valahol egy mesemondó, tisztelet a kivételnek. Hiszen az elsődleges célja az, hogy az ügyfélhez úgy kerüljön közel, hogy ő elhiggye, hogy a cselekvés neki is érdeke. Persze sok esetben ez így is van, de valójában a marketinges ezzel mit sem törődve próbálja érvényesíteni saját akaratát. De sokszor csak a hit a kulcsszó. A fogyasztó hisz abban, hogy nem vezetik félre, hogy indokoltan fizet ezrekkel többet azért a cipőért, amelyre vágyik, hogy a piacnak ő fontos, és kulcsfontosságú, hogy igényeit kielégítse. De minden érmének két oldala van. Hiszen van, aki ebből él. A közönség hiszékenységéből, mert egy vállalkozás sem boldogulna marketing nélkül. Remek munkahelyteremtő szféra. De mint tudjuk, Isten ad és elvesz.

A marketing az élet minden területén jelen van. Például a politikában is. Gondoljunk a kampányidőszakra. Bármerre nézünk óriásplakátok hada, aláírásgyűjtők tömkelege, ezzel foglalkozó TV spotok, újsághirdetések folynak még a csapból is. Azt kellene éreznünk, hogy nélkülözhetetlen az állásfoglalásunk, mégis mélyen frusztrálóan hat ránk. De ez a marketingnek jó. Hiszen neki az a fontos, hogy az üzenetük beépüljön a tudatalattinkba, és késztetést érezzünk a lépésre. Viszont a marketing mentségére szóljon az idézet, amelyet Seth Godin fogalmazott meg:

 

A történetek segítségével könnyebben megértjük a világot. Ha van egy jó ötletünk, nem tudjuk másként elterjeszteni, mint mese segítségével. A marketing nem feltalálta, csupán tökéletesítette az elbeszélést.? /Seth Godin/

  • Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingreÉvek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.  
  • Digitális marketing tippek startupoknakÉleted egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.
  • Tíz legnagyobb hiba, amit cégeladásnál elkövethetünkA csúcson kell abbahagyni – tartja a mondás és mind többen jutnak el erre a pontra a magyar cégvilágban. Becslések szerint a családi vállalkozások generációváltás előtt állnak és az átmenetet csak a cégek alig harmada éli túl. De akár a magánélet is közbeszólhat, hiszen egy válás, vagy egy családtag-tulajdonostárs elvesztése is vihart okozhat a cég működésében, arról nem is beszélve, hogy 10-20 év után akár a cégvezető is elfáradhat, és inkább mással szeretne foglalkozni. Ilyenkor reális opció lehet a cégeladás, és szóba kerülhet akkor is, ha a társaság egy mérföldkőhöz érkezett: a növekedési potenciálját kimerítette, a tulajdonos saját korlátaiba ütközik.