A marketingesek hazudnak?

Egyáltalán mi is az a marketing?

A marketing egy gazdasági kifejezés, amely szűkebb értelemben egy  olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Bizonyos értelemben a fogyasztói igényt is befolyásolja, új termékek bevezetésével, azaz innovációval. Ugyanakkor a marketing bármilyen gondolat, eszme, vagy személy eladását, megismerését, népszerűsítését szolgálja. A marketing kiterjed tehát olyan nem nyereségorientált területekre is, mint például az oktatás, a kultúra, a vallás, vagy a politika.

http://politikaimarketing.lap.hu/

Mindezeket figyelembe véve minden marketinges valahol egy mesemondó, tisztelet a kivételnek. Hiszen az elsődleges célja az, hogy az ügyfélhez úgy kerüljön közel, hogy ő elhiggye, hogy a cselekvés neki is érdeke. Persze sok esetben ez így is van, de valójában a marketinges ezzel mit sem törődve próbálja érvényesíteni saját akaratát. De sokszor csak a hit a kulcsszó. A fogyasztó hisz abban, hogy nem vezetik félre, hogy indokoltan fizet ezrekkel többet azért a cipőért, amelyre vágyik, hogy a piacnak ő fontos, és kulcsfontosságú, hogy igényeit kielégítse. De minden érmének két oldala van. Hiszen van, aki ebből él. A közönség hiszékenységéből, mert egy vállalkozás sem boldogulna marketing nélkül. Remek munkahelyteremtő szféra. De mint tudjuk, Isten ad és elvesz.

A marketing az élet minden területén jelen van. Például a politikában is. Gondoljunk a kampányidőszakra. Bármerre nézünk óriásplakátok hada, aláírásgyűjtők tömkelege, ezzel foglalkozó TV spotok, újsághirdetések folynak még a csapból is. Azt kellene éreznünk, hogy nélkülözhetetlen az állásfoglalásunk, mégis mélyen frusztrálóan hat ránk. De ez a marketingnek jó. Hiszen neki az a fontos, hogy az üzenetük beépüljön a tudatalattinkba, és késztetést érezzünk a lépésre. Viszont a marketing mentségére szóljon az idézet, amelyet Seth Godin fogalmazott meg:

 

A történetek segítségével könnyebben megértjük a világot. Ha van egy jó ötletünk, nem tudjuk másként elterjeszteni, mint mese segítségével. A marketing nem feltalálta, csupán tökéletesítette az elbeszélést.? /Seth Godin/

  • 2018 után ismét a KITE precíziós gazdálkodási rendszer kapta az Agrár Innovációs DíjatA KITE Zrt. precíziós gazdálkodási rendszert tüntette ki a Magyar Innovációs Szövetség idén Agár Innovációs Díjjal. A bírálóbizottság 69 magyarországi vállalkozás közül választotta ki a 2020. évi innovációs nagydíjas társaságot. Ezen túl további 7 innovációs díjat, valamint az év Startup Innovációs Díját is kiosztották.
  • Eddig kiköpted, mostantól, az egészségmegőrzés érdekében, magadra kenhetedMezőgazdasági kutatás-fejlesztési együttműködés zárult le európai uniós támogatással a Széchenyi István Egyetem, a Pannonhalmi Apátsági Pincészet Kft. és a konzorciumvezető Kisalföldi Mezőgazdasági Zrt. részvételével. A projekt célja egy új típusú, gyógynövényeket is tartalmazó étrend-kiegészítő és kozmetikai termékcsalád létrehozása volt. Az új készítményekben a szőlőmagolaj hatóanyagait egészítették ki különböző gyógynövényekkel,illetve azok kivonataival.
  • Egyre kevesebb kerül, az egyre drágább élelmiszerek árából, a termelőkhözA koronavírus-járvány idején felértékelődött a helyi élelmiszerek fogyasztása - hallhattuk sokszor. Egy évvel a járvány kitörése után mit is jelent ez valójában?