A marketingesek hazudnak?

Egyáltalán mi is az a marketing?

A marketing egy gazdasági kifejezés, amely szűkebb értelemben egy  olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Bizonyos értelemben a fogyasztói igényt is befolyásolja, új termékek bevezetésével, azaz innovációval. Ugyanakkor a marketing bármilyen gondolat, eszme, vagy személy eladását, megismerését, népszerűsítését szolgálja. A marketing kiterjed tehát olyan nem nyereségorientált területekre is, mint például az oktatás, a kultúra, a vallás, vagy a politika.

http://politikaimarketing.lap.hu/

Mindezeket figyelembe véve minden marketinges valahol egy mesemondó, tisztelet a kivételnek. Hiszen az elsődleges célja az, hogy az ügyfélhez úgy kerüljön közel, hogy ő elhiggye, hogy a cselekvés neki is érdeke. Persze sok esetben ez így is van, de valójában a marketinges ezzel mit sem törődve próbálja érvényesíteni saját akaratát. De sokszor csak a hit a kulcsszó. A fogyasztó hisz abban, hogy nem vezetik félre, hogy indokoltan fizet ezrekkel többet azért a cipőért, amelyre vágyik, hogy a piacnak ő fontos, és kulcsfontosságú, hogy igényeit kielégítse. De minden érmének két oldala van. Hiszen van, aki ebből él. A közönség hiszékenységéből, mert egy vállalkozás sem boldogulna marketing nélkül. Remek munkahelyteremtő szféra. De mint tudjuk, Isten ad és elvesz.

A marketing az élet minden területén jelen van. Például a politikában is. Gondoljunk a kampányidőszakra. Bármerre nézünk óriásplakátok hada, aláírásgyűjtők tömkelege, ezzel foglalkozó TV spotok, újsághirdetések folynak még a csapból is. Azt kellene éreznünk, hogy nélkülözhetetlen az állásfoglalásunk, mégis mélyen frusztrálóan hat ránk. De ez a marketingnek jó. Hiszen neki az a fontos, hogy az üzenetük beépüljön a tudatalattinkba, és késztetést érezzünk a lépésre. Viszont a marketing mentségére szóljon az idézet, amelyet Seth Godin fogalmazott meg:

 

A történetek segítségével könnyebben megértjük a világot. Ha van egy jó ötletünk, nem tudjuk másként elterjeszteni, mint mese segítségével. A marketing nem feltalálta, csupán tökéletesítette az elbeszélést.? /Seth Godin/

  • Agrárdigitalizáció a Kossuth rádión: az online térbe költözött a mezőgazdaság egy részeA digitális világról volt szó Magyarország egyik legrégebbi rádiójában: az agrárdigitalizáció került terítékre a Kossuth rádió Hajnal-Tájban című adásában.
  • Megszülettek az ország első lombik szarvasmarha borjai LajoskomárombanOrszágosan egyedülálló tudományos sikert értek el a Szent István Egyetem Kaposvári Campus Embrió-átültető Központjának munkatársai. A létesítményben az országban elsőként sikerült élő szarvasmarhából petesejtleszívással, laboratóriumi körülmények között végrehajtott termékenyítéssel „lombikborjakat” létrehozni. A három murraygrey borjú augusztusban született a Lajoskomáromi Tejtermelő Kft. tehenészeti telepén.
  • Agrárfejlesztések és digitalizáció: indul a 2020-as NAK TechLab Folytatódik a magyar mezőgazdaság megújítása. A NAK TechLab célja, hogy segítse a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar szerkezetváltását, az agrárium modernizációját, illetve hogy az agrárszektor felfedezze, megismerje és alkalmazni kezdje azokat az innovatív megoldásokat, melyek alapjaiban és hosszú távon képesek megújítani a hazai agrárium és a feldolgozás működését.