Snapchat őrület- a ?sexting?-től való félelem

A Snapchat, Uyan Evan Spiegel, mindössze 23 éves vezérigazgatója koordinálásával, a Facebook három nagy baklövését kihasználva tör az élre. A Facebookkal ellentétben a Snapchat sokkal intimebb és egyedibb, hiszen csak azokra az emberekre összpontosít, akik a telefonkönyvünkben megtalálhatók, tehát megment azoktól a szituációktól, hogy olyan emberekkel kelljen szót váltanunk, akikkel nem szeretnénk és nem is szoktunk.

Persze miért is ne rejtene veszélyeket?! Az erényeiből kifolyólag lehetővé teszi a pornográf képek megosztását is, hiszen a képek, videók a megtekintés után törlődnek és mindenféle felelősség nélkül válthatnak üzenetet egymás közt a felhasználók, (megfeledkezve az okostelefonok screenshot funkciójáról) amely borzasztó nagy félelmet vált ki a szülőkből.

Mára már a felnőttek körében hasonló mértékben közkedvelt, mint a fiatalabb generációnál. Az app naponta 400 millió kép és videó küldését asszisztálja, ami azt jelenti, hogy meghaladja a Facebook és Instagram forgalmát együttvéve. Ebből kifolyólag nem meglepő az, hogy Zuckerberg 3 millió dollárt is hajlandó lenne fizetni az alkalmazásért.

A Snapchat ingyenes, egyelőre a hírek szerint semmiféle bevételt nem termel a cégnek, startupok mecénásai finanszírozzák költségeit. Ha nincs honorárium, miért kell a Facebooknak? A tinédzserek körében egyre veszít a népszerűségéből a Snapchat elterjedésének következtében, viszont a Facebook egyeduralomra tör, és ehhez az összes korosztályt le kell fednie. Nem hagyhatja, hogy bármilyen kezdeményezés gyengítse a pozícióját.

Bár a Snapchat a vezető Social média sorában csak a negyedik helyen áll, de mindenképp elismerésre méltó, hogy ilyen rövid idő alatt (2011 Szeptemberétől napjainkig) ekkora versenytársakkal tudott harcba szállni (Facebook, Twitter, Instagram), és minden esélye megvan arra, hogy a következő közösségimédia-sikersztori babérjaira törjön.

  • 5 poszt típus amit érdemes elkerülniAz online marketinges szakmában dolgozók számára az ötletes, nagy aktivitást kiváltó tartalmak posztolása alapfeladat, ám még a legnagyobb profik is képesek néha elkövetni olyan szarvashibákat, amikkel csökken a fiókjuk aktivitása, vagy épp követőket vesztenek.    
  • A reklámajándék már a múlté?A reklámajándékok olyan marketingeszközök, ahol a reklámozás más típusaihoz képest jóval alacsonyabb az elutasítottság. A felmérések szerint az emberek csupán 20%-a dobja ki ezeket a dolgokat, s a célzott személyek jelentős részében rögzül a küldő vállalat neve vagy emblémája. Ideálisak tehát a marketing kampányok támogatására.Napjainkban nagyot mennek az online kampányok, egyre több ember érhető el ilyen módon, ráadásul ezek a hirdetések számos előnnyel rendelkeznek az offline kampányokkal szemben. Utóbbiak mégsem haltak ki teljesen, egyes esetekben ugyanis kizárólag offline reklámokkal lehet célt érni.
  • Új funkcióval segíti a Facebook a piackutatókatMegérkezett a Facebook Study, melynek az lesz a célja, hogy egyszerűbbé tegye a cégek számára a piackutatást.