Hasonlítsuk össze az Y és Z generációt! Miben változott a világszemlélet a két nemzedék alatt?

Kinek joga eldönteni, hogy vajon ezzel ők jól jártak-e? Hiszen abból a szempontból igen, hogy nagyon könnyen elsajátítják a különböző digitális eszközök használatát, ezáltal nem jelenthet számukra nehézséget alkalmazkodni a mai oktatási- és munkakövetelményekhez, viszont személyes kapcsolataik elcsökevényesednek, minden kontaktust bekebelez az Online örvényszerű ereje.


Mi már egy fogyasztói társadalomba születtünk bele. Szüleink és nagyszüleink (baby boomerek) rengeteg munka árán valósították meg azt, amire vágytak. Rettentő nehéz adottságok mellett tettek szert lakásra, házra, autóra és próbálták meg kialakítani egzisztenciájukat. Ebből kifolyólag ők mindent megtettek annak érdekében, hogy minket önállóságra és szabad véleménynyilvánításra neveljenek. Talán ennek köszönhető az, hogy mi sokkal nagyobb önbizalommal ugrunk fejest a lehetőségekbe és megpróbáljuk életünket szabadabban élni, feladatainkat könnyedebben ellátni.


Utol tudjuk-e érni a Z generációt? Véleményem szerint nem. Hiszen a digitális intelligencia a ?vérükben van?. Nem ugyanolyan aggyal gondolkodunk. Mi nem tudunk elrugaszkodni a gyerekkorunkban berögződött szokásoktól, nem tudjuk és nem is akarjuk mellőzni a kézírást, a könyvolvasást, szívesen veszünk elő és hallgatunk meg újra egy kazettát és érthetetlenül állunk a Snapchat előtt.


Most a Z generáción a sor. Számukra minden lehetőség adott egy új, modern, de mégis emberséges világ megalkotására, feltéve, ha ellen tudnak állni, és nem szállnak fel a mókuskerékre.


  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.