Digitális marketing tippek startupoknak

Életed egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.


  1. Készíts örökzöld tartalmakat: Bárhol is kommunikálj, próbálj meg olyan tartalmakat létrehozni, ami soha sem évül el. (vagy csak lassan) Ezeket akár időről időre elő is veheted majd és újra felhasználhatod a kampányaid során.


  2. Nyereményjátékok: Az emberek imádják a nyereményjátékokat. Igyekezz az ebben rejlő lehetőségeket minél jobban kihasználni a márkaépítés során. Buzdíthatsz benne oldallátogatásra vagy akár a visszatérésre is. Ügyelj azonban a jogi kérdésekre!


  3. Használj popupot: Talán nem hiszel benne, de webhelyeden jól elhelyezett felugró ablakok csodákra képesek a kampány során, ha azonban túlzásba viszed a használatukat, akkor éppen az ellenkező hatást válthatod ki a felhasználókból, mint amit szeretnél.


  4. Social media promóció: Használd ki a közösségi média hirdetésekben rejlő lehetőségeket. Készíts interaktív kampányokat, és hirdesd is meg őket, legalább egy kisebb büdzsével. Folyamatosan mérj, elemezz és tanulj a hibáidból, így kiismerheted a célközönséged szokásait és optimalizálhatod a hirdetéseidet.


  5. Mérj objektíven: Határozz meg pontos célokat a digitális marketinged során és próbálj meg azoktól csak kevéssé eltérni az üzletmenet alatt. Segítségedre lehet ebben a Google Analytics ingyenes eszköz, amivel rendkívül sokrétű adatot nyerhetsz ki és ami az elemzésben is hasznos társad lehet.

 

/marketingmorzsa.hu; Forbes/

  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.