Digitális marketing tippek startupoknak

Életed egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.


  1. Készíts örökzöld tartalmakat: Bárhol is kommunikálj, próbálj meg olyan tartalmakat létrehozni, ami soha sem évül el. (vagy csak lassan) Ezeket akár időről időre elő is veheted majd és újra felhasználhatod a kampányaid során.


  2. Nyereményjátékok: Az emberek imádják a nyereményjátékokat. Igyekezz az ebben rejlő lehetőségeket minél jobban kihasználni a márkaépítés során. Buzdíthatsz benne oldallátogatásra vagy akár a visszatérésre is. Ügyelj azonban a jogi kérdésekre!


  3. Használj popupot: Talán nem hiszel benne, de webhelyeden jól elhelyezett felugró ablakok csodákra képesek a kampány során, ha azonban túlzásba viszed a használatukat, akkor éppen az ellenkező hatást válthatod ki a felhasználókból, mint amit szeretnél.


  4. Social media promóció: Használd ki a közösségi média hirdetésekben rejlő lehetőségeket. Készíts interaktív kampányokat, és hirdesd is meg őket, legalább egy kisebb büdzsével. Folyamatosan mérj, elemezz és tanulj a hibáidból, így kiismerheted a célközönséged szokásait és optimalizálhatod a hirdetéseidet.


  5. Mérj objektíven: Határozz meg pontos célokat a digitális marketinged során és próbálj meg azoktól csak kevéssé eltérni az üzletmenet alatt. Segítségedre lehet ebben a Google Analytics ingyenes eszköz, amivel rendkívül sokrétű adatot nyerhetsz ki és ami az elemzésben is hasznos társad lehet.

 

/marketingmorzsa.hu; Forbes/

  • 5 poszt típus amit érdemes elkerülniAz online marketinges szakmában dolgozók számára az ötletes, nagy aktivitást kiváltó tartalmak posztolása alapfeladat, ám még a legnagyobb profik is képesek néha elkövetni olyan szarvashibákat, amikkel csökken a fiókjuk aktivitása, vagy épp követőket vesztenek.    
  • A reklámajándék már a múlté?A reklámajándékok olyan marketingeszközök, ahol a reklámozás más típusaihoz képest jóval alacsonyabb az elutasítottság. A felmérések szerint az emberek csupán 20%-a dobja ki ezeket a dolgokat, s a célzott személyek jelentős részében rögzül a küldő vállalat neve vagy emblémája. Ideálisak tehát a marketing kampányok támogatására.Napjainkban nagyot mennek az online kampányok, egyre több ember érhető el ilyen módon, ráadásul ezek a hirdetések számos előnnyel rendelkeznek az offline kampányokkal szemben. Utóbbiak mégsem haltak ki teljesen, egyes esetekben ugyanis kizárólag offline reklámokkal lehet célt érni.
  • Új funkcióval segíti a Facebook a piackutatókatMegérkezett a Facebook Study, melynek az lesz a célja, hogy egyszerűbbé tegye a cégek számára a piackutatást.